Minggu, 18 Februari 2018

Cara Tepat Merawat Jamur Pascapanen

Jamur kian populer seiring dengan penerapan gaya hidup sehat masa kini. Bagi vegetarian, jamur bisa diolah sehingga rasanya menyerupai daging, ada pula yang menyukai teksturnya yang kenyal, dan tentu ingin mendulang nutrisi yang terkandung di dalamnya.

Ada berbagai jenis jamur yang bisa dimakan, yakni jamur kancing, shitake, tiram, merang dan lainnya. Jamur biasanya dijadikan campuran sup atau diolah menjadi lauk-pauk. Sebelum memasak jamur, sebaiknya kita mengenali karakteristiknya.

Dilansir dari Bon Appetit, berikut kesalahan yang sering dilakukan saat memasak jamur dan cara menghindarinya seperti yang diterangkan oleh food writer, Alison Roman.


Jamur wajib dibersihkan tapi jangan pakai air
Jamur itu seperti spons kecil yang akan menyerap air untuk menjaga kelembapan. Jika Anda ingin mengonsumsinya, sebaiknya tidak mencuci jamu dengan air karena akan menjadi basah dan hancur saat di goreng, dibakar, atau direbus. Disarankan membersihkan jamur dengan handuk kertas basah atau sikat kue. Ini berguna untuk membersihkan semua celah kecil yang ada di bagian jamur.
 
Masak dengan api sedang dan perlahan
Jamur memiliki kandungan air di dalamnya. Bila memasaknya di panci, airnya akan meruap keluar dan bisa merusak tekstur jamur. Jika memasaknya dengan api kecil, itu hanya akan membuat jamur mendidih di cairannya. Jadi masak dengan api sedang untuk menjaga air alami pada jamur tidak keluar. Dengan ini, warna dan tekstur jamur tetap bertahan dan kian menggugah selera.
 
Gunakan sedikit minyak
Karena Jamur bisa menyerap dengan cepat, maka masak dengan api sedang dengan durasi cepat. Yang harus diperhatikan adalah, masing-masing jamur memiliki tingkat kematangan berbeda. Jika penggorengan terlihat kering, tambahkan minyak sedikit demi sedikit.
 
Mengiris jamur
Jamur tidak selalu mesti diiris. Coba sajikan dalam bentuk utuh supaya sensasi rasa di dalamnya lebih mantap di lidah.

Sumber: https://cantik.tempo.co/read/890134/cara-benar-mencuci-dan-memasak-jamur

1 komentar:

Anonim mengatakan...

ARE YOU SEARCHING FOR THE LEGIT HACKERS?
ARE YOU A VICTIM OF THE BINARY OPTION SCAM?
And how do you prevent yourself from forgeries?

Solving a problem for which you know there’s an answer is like climbing a mountain with a guide, along a trail someone else has laid.
⚠Warning
The fact that you‚re reading this means you've taken a positive step closer to surviving heavy threat on the internet. let me briefly emphasize on a simple fact.
●Be careful of those you see or meet on here. The truth be told, Not everyone found here are legit hackers. Only very few ones.. 
TO BEFORE WARNED IS TO BEFORE HARMED! I am going to be sharing with you few ways on how to prevent yourself from getting scammed by fake hackers and steps to be taken if throughly you are In need of a Legit anonymous hacker. You can put a stop to your anxiety and constant fear of you getting ripped off by forgeries. 
HOW WOULD YOU KNOW IF YOU HAVE MET WITH A FAKE HACKER?
● They lack a website.
● Most scammers include numbers in thier email. (docked email)
● They have no solid prove to show they are real hackers
● you will be asked to pay some certain amount of money without a starting the job.
● No genuine recorded reviews.
● They tender fake testimonies using all sort of names around the internet.

Our candid advice is to Stay clear of these wrong people.

However, GLOBALHACKERS are ready to help you accomplish your entire chase through the HACKING headway.
Here is a global idea that navigates a newbie Fall down the rabbit hole ( Fully immersed to a degree that the subject in question Is a disorienting worthwhile experience on merits)

Who are the GlobalHackers?
The GLOBALHACKERS are skilled professional hackers driven by passion to make the internet a safer place and render proficient help to those having cyber problems. We would assign to you our best cyber security professionals who individually has acquired enormous exposure in the world of HACKING, trained & skilled in 
▪Social media hacks (facebook, twitter, instagram,snapchat)
▪Email hacks
▪phone hacks
▪verified PayPal account hacks
▪database hack
▪credit card top up
▪university score upgrade
▪money transfer
▪binary option funds recovery.
(There is more to be said concerning the binary option funds recovery) visit the BinaryOption.recovery@cyberservices.com. for more information,
As part of our corporate goals, providing value added services to meet our client needs and requirements has been our sustaining impetus.

Note: enrollment web forms for hacking authentication are closed. Exclusively restricting to login screens.

For more enquiries and help, 
contact:
globalhacktech@gmail.com.
BinaryOption.recovery@cyberservices.com.
HackerOne©️LLC 2019.